BLOC 2. "LA LLENGUA ORAL"

Hola de nou i benvinguts a aquesta nova entrada! En aquesta, de la mateixa manera que vaig fer amb el primer bloc de continguts, us presentaré el bloc 2.

El Bloc 2 es titula "La llengua oral" i, al seu torn, està dividit en tres grans blocs o unitats en les quals s'organitzen els diferents continguts de l'assignatura.


Amb la primera d'aquestes unitats, el marc legal, es fa un xicotet repàs sobre la legislació vigent que organitza l'ensenyament de la llengua valenciana, posant el focus d'atenció en el Decret 37/2008 i el Decret 38/2008, així com també en la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià.

La segona unitat la protagonitza l'aprenent. En aquesta ens centrem en tres aspectes fonamentals: els components de la parla infantil i les teories de l'adquisició del llenguatge; les fases d'aquesta adquisició; i l'aprenentatge d'un segona llengua o L2. En el seu estudi es troba també el llenguatge egocèntric propi de l'alumnat de les edats corresponents a l'etapa d'Educació Infantil.

Finalitzem aquest segon bloc de continguts amb el docent i el seu paper en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Per a això, primer ens centrem en les teories sobre l'aprenentatge d'una L2 per a després passar a conéixer i aprendre bones pràctiques per a potenciar l'aprenentatge d'aquesta segona llengua; activitats que es poden dur a terme a l'aula per a escoltar i parlar; i finalment, descobrir les diferències que podem trobar entre sistemes lingüístics.

D'aquesta manera, es finalitzaria el Bloc 2 de continguts de l'assignatura. 

Ens  veiem en la pròxima entrada!

Comentarios

Entradas populares