CONFERÈNCIA, 21 D'ABRIL 2021. Juguem, parlem pensem, creixem.

21 d'abril, es substitueix la sessió teòrica de l'assignatura per la conferència "Juguem, parlem, pensem, creixem", impartida per dues mestres del col·legi La Foia.

Personalment, considere que conferencies com de la qual es parla en aquesta entrada són molt necessàries per a nosaltres com a futures mestres ja que ens dona l'oportunitat de conéixer la realitat d'un col·legi i un model de metodologia que s'està duent a terme amb l'alumnat i que s'ha demostrat que funciona. A més, una altra cosa que crec que és molt important és que tot el que se'ns ha explicat en la conferència ho han fet dues mestres que estan exercint i que, per tant, coneixen de prop la realitat educativa actual.

En general, estic totalment d'acord amb tots els aspectes que segueix la metodologia que se'ns ha presentat, però especialment amb les propostes de treball, substituint els llibres de text i les fitxes per activitats variades que permeten als xiquets ser els protagonistes del seu aprenentatge, ja siga jugant, manipulant, descobrint per ells mateixos...;  i que, per descomptat, estiguen adaptades a les necessitats i/o al ritme de treball de cada alumne, aconseguint així un treball autònom a l'una que segur per part de l'alumnat.

Un altre punt que m'agradaria destacar és la base de la metodologia que se'ns presenta: el joc. Em sembla fonamental que es reconega el joc com un instrument més d'aprenentatge, sobretot en l'etapa d'Educació Infantil, ja que moltes vegades es creu que aquesta etapa no és important i no s'aprén perquè "únicament es juga". Les dues mestres que ens han impartit la conferència han demostrat que això és completament fals i que el joc és la base de tot aprenentatge significatiu i veritablement útil. Tal com s'ha esmentat en la conferència:

 "El joc és la disfressa de l'aprenentatge"- Francisco Mora

Per a finalitzar, m'agradaria deixar recollits tots i cadascun dels principis que segueix la metodologia presentada, i considere que la següent, exposada en la pròpia conferència, ho resumeix a la perfecció.


Ens veiem en la pròxima entrada!


Comentarios